کد مطلب: 205477
فوق تخصص آسم و آلرژي:
درمان هر نوع از آلرژي، اجتناب از آن آلرژن خاص است
تاریخ انتشار : 1401/01/14 14:14:36
نمایش : 916
فوق تخصص آسم و آلرژي درمان هر نوع از آلرژي را اجتناب از آن آلرژن خاص عنوان و گفت: اما اين موضوع امکان‌پذير نيست چراکه ما نمي‌توانيم محل زندگي خود را ترک کنيم و از محيط داراي آلرژن فردا کنيم.
به گزارش هفت چشمه، زماني فوق تخصص آسم و آلرژي در چهارمحال و بختياري در گفت‌وگو با جهانبين نيوز؛ اظهار کرد: با شروع فصل بهار و شکوفه دادن درختان و تغييرات دما آلرژن‌ها در هوا پراکنده شده و تعداد آن‌ها نسبت به فصل زمستان بسيار بالاتر است.
 
وي با بيان اينکه در شرايط فعلي و اپيدمي کرونا اگر کسي عطسه يا سرفه ناشي از حساسيت داشته باشد، ممکن است به اشتباه تصور شود که به کرونا مبتلا شده يادآور شد: افرادي که مبتلا به آلرژي هستند با علائم فصلي خود آشنا هستند و گاها درمان‌ها را آغاز و پيشگيري مي‌کنند.
 
اين متخصص آسم و آلرژي بيان داشت: در برخي از افراد علائم حساسيت براي اولين بار بروز مي‌کند و ازهمين‌رو اين افراد نه خودشان و نه اطرافيانشان از آلرژي خود مطلع نيستند.
 
وي عطسه، سرفه، آبريزش بيني، خارش چشم و گلو را از مهم‌ترين علائم آلرژي دانست و عنوان داشت: تفاوت آلرژي با بيماري‌هاي ويروسي در اين است که حساسيت هم مزمن‌تر و طولاني‌تر است و هم فاقد علائمي مانند تب، بدن‌درد و ساير علائم خاص بيماري‌هاي ويروسي است.
 
زماني خاطرنشان کرد: تشخيص علائم آلرژي اهميت بالايي دارد که بايد توسط خود بيمار يا پزشک صورت گيرد و لازم است براي درمان آن دارو مصرف شود.
 
اين متخصص آسم و آرژي با اشاره به اينکه آلرژي مي‌تواند ريشه وراثتي نيز داشته باشد اضافه کرد: اگر والدين هر دو درگيري آلرژي داشته باشند شانس بروز و ايجاد آن در فرزندان نيز بيشتر خواهد بود.
 
وي درمان هر نوع از آلرژي را اجتناب از آن آلرژن خاص عنوان و خاطرنشان کرد: اما اين موضوع امکان‌پذير نيست چراکه ما نمي‌توانيم محل زندگي خود را ترک کنيم و از محيط داراي آلرژن فردا کنيم، اما درمان تسکين‌بخش و اوليه  استفاده از داروها است.
 
زماني ايمن تراپي يا واکسن آلرژي را يکي از راه‌هاي درماني عنوان کرد و بيان داشت: اين روش مي‌تواند تا 10 سال ايمني ايجاد کند و 80 درصد نتيجه‌بخش است که به‌صورت تزريق‌هاي زيرجلدي هفتگي يا ماهيانه انجام مي‌شود.
 
انتهاي پيام/1026ج
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg